Založ si blog

Vitajte v Aspiríne …

Takto pomenovali jeden z rýchlikov z Bratislavy do Košíc. Len škoda, že akosi nedostáva menu a jeho úcta sa pozvoľna vytráca. Ale, poďme od začiatku. Keď vstúpite do rýchlika, nájdete v každom kupé honosný letáčik, ktorý vás informuje o tom, aké služby môžete dostať. Teda, mali by ste dostať.

Prvý šok sa nazýva čistota vlaku – najšpinavšie sú už tradične kupé pre deti. Rozbité, koše na odpadky preplnené, niektoré okná sa nedajú otvoriť, iné zavrieť. V letáčiku sa uvádza, že všetky vozne mimo jedného, mimoriadne pripájaného v určité dni, sú klimatizované. Zabudnite !!! Prešiel som celým vlakom, teda mimo vozňov do Ruska, a klimatizovaný bol reštauračný, potom vozeň prvej triedy a dosť.

V rýchlikoch obvykle chodia tetušky s rôznou ponukou sladkostí, nápojov a podobne. V Aspiríne bol iba prievan a smrad. Ešte týždeň a možno budú smrad krájať a ponúkať ako krajovú špecialitu. Sprievodcovia sú až na ojedinelé výnimky nevrlí, človek má pocit, že oni platia jeho a nie naopak.

Zhrnuté a podčiarknuté – aspirín budete ozaj potrebovať, aby vás nerozbolela hlava. Asi preto toto pojazdné smetisko dostalo takýto názov.

Ako zdevastovať štát za dvadsať rokov … praktický návod – I.diel

18.07.2010

Niekomu by sa mohlo zdať, že zdevastovať štát za dvadsať rokov nie je žiadny problém, ale keď si ukážeme, čo všetko na to v praxi je potrebné, začne táto vec ukazovať našich politikov v jasnom svetle – niekto by povedal – trpia genialitou zločinu. V každom prípade, keď som sa nad všetkým zamyslel, napadlo ma, kto vlastne volí tieto pochybné elementy a [...]

Obyčajný ľudský osud … a pár múdrych slov

18.07.2010

Známy, volajme ho Dušan /lebo jeho meno vo vietnamčine je na polámanie jazyka i pera/, prišiel na Slovensko ešte za čias bývalého režimu. Najprv tu študoval, neskôr ako mnoho jeho krajanov aj zostal. Sedával často na lavičke pred domom, kde som býval ešte ako dieťa, fajčil a mlčky pozeral niekde do diaľky. Priviesť ho do rozhovoru bolo hotové umenie. Väčšina jeho [...]

Nezabudnuteľná …

17.07.2010

Prvý raz som ju stretol pred štrnástimi rokmi. Smutne stála na chodbe úradu, kde pracovala a snažila sa povedať, že som neprišiel vo vhodnej dobe na debatu. Nedal som sa odbiť, kým nesľúbila, že pôjdeme spolu aspoň na kávu. Úprimne povedané, už prvý pohľad do jej očí znamenal jedno – bol som stratený. Sedeli sme na káve a debatovali o zvláštnostiach sveta. Ako [...]

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07, aktualizované: 19:04

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.

Zoran Milanovič

Chcel byť hráč i rozhodca. Záhrebský Trump ešte nepovedal posledné slovo

18.04.2024 17:31

Bolo to, akoby sa Zuzana Čaputová z pozície hlavy štátu uchádzala o premiérsky post. A hoci chorvátsky prezident Zoran Milanovič so svojimi sociálnymi demokratmi parlamentné voľby nevyhral, v procese formovania budúcej vlády zostáva stále v hre.

computerman

Rýpem do všetkého, čo sa mi nepáči. Mám rád šport, kvalitnú hudbu, operu, komédie zo zlatej doby filmu, kde sa ešte nemuseli rehotať v pozadí, aby divák prišiel na to, že počul niečo "humorné". Mám rád Slovensko, len ma mrzí, že ho prznia kadejaké umeliny, ktoré sa často štylizujú do pozície celebrít. Môj pradedko by ich nazval odpad národa. Ako kedysi niekto povedal, tvária sa, ako keby im zo zadnej časti tela liezli konvalinky a nie to isté, čo všetkým.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 113
Celková čítanosť: 188476x
Priemerná čítanosť článkov: 1668x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy