Založ si blog

Zákony, udreté na hlavu … alebo ich tvorcovia ???

Nepatrím medzi fajčiarov, takže si väčšinou nevšimnem, keď sa menia ceny, prípadne iné veci spojené s touto neresťou. A tak som si všimol, že končí predaj tzv. desiatok až vtedy, keď sa začal predomnou rozčuľovať jeden pán, vraj – ktorý hlupák vymyslel toto – a predavačka mu odvetila, že je to preto, aby klesol stav fajčiacej mládeže, ktorá si tieto malé balenia kupovala.

Slovenské zákony sú často odrazom duševnej úrovne tých, čo ich tvoria. Potom neraz vznikajú rôzni mačko-psi, ktorí sú skôr na zaplakanie – než úžitok. Sám som bol študent, ako ostatne každý a tak viem, že som prešiel aj skúsenosťou „dospeláckeho“ fajčenia. Je úplne jedno, aké balenie cigariet sa predávalo, alebo bude predávať, študenti to budú skúšať vždy.

Alebo z iného súdka. Sused vedľa nás má dlhoročne finančné problémy. Nie je žiadnou novinkou, že neraz nestíha platiť svoj príspevok na syna, ktorého má s bývalou manželkou. Nikto však nemôže tvrdiť, že by sa tomu zámerne vyhýbal. Proste, robota je taká, aká je a niekedy jednoducho neostáva. Kvári ho okrem iného aj splácanie hypotéky na malý byt, ktorý si po rozvode kúpil, a dom postavený počas manželstva prenechal bývalej a synovi. Hovorili sme mu, aby si to právne ošetril, ale pre syna chcel to najlepšie, ten nemôže za rozchod rodičov. A tak ho jeho dobrota dobehla – keďže sa dostal do finančných problémov, a istý čas nebol schopný platiť príspevky, exmanželka to odovzdala kompetentným orgánom a okrem problémov bolo výsledkom – odobratie vodičského preukazu – podľa zákona, spoteného bandou z ĽS – HZDS. Zámerne hovorím bandou, lebo síce súhlasím s tým, aby boli postihy ľudí, ktorí sa nestarajú o svojich potomkov, avšak v tomto prípade by asi bolo lepšie, keby členovia tejto strany sa pozreli najprv do zrkadla – a vymysleli zákon proti tým, čo sa na tomto štáte poriadne nabalili. Takže, sused stratil vodičák, na druhý deň prišiel o prácu – zamestnávateľovi totiž nahlásil, čo sa stalo – dnes sa moce po brigádach, je v exekučnom konaní, lebo nestíha ani hypotéku poriadne platiť a hrozí, že skončí na ulici. Čo znamená, že ak doteraz mal problémy, ale snažil sa, čoskoro nebude platiť na syna možno vôbec. Bude totiž bezdomovec. A paradoxne, urobia ho ním tí, čo by sami mali prísť nielen o vodičák, ale zrejme aj o rodný list – toľko počas rokov pri moci odpratali.

Niekedy vás môže dostať do vývrtky aj obyčajné parkovanie. Na to stačí, aby nejaký pomätenec osadil príslušnú značku a rozdávajú sa papučky jedna radosť. Vyjdete ráno z domu, otvoríte bránku a zisťujete – mám ju aj ja. Ale prečo ? Však parkujem pred svojím vlastným domom, garáž nemám, do dvora auto dať nemôžem, tak kam ho mám dať ? Rameno zákona to nezaujíma – zaplať, ak chceš jazdiť. A tak zaplatíte za parkovanie na vlastnom chodníku /lebo samospráva na jeho úpravu nemala peniaze/, hoci sa oň pravidelne staráte, udržiavate ho. A beháte po úradoch, kde „páni“ krútia hlavami a chechtajú sa vám do tváre, ako skvele to vymysleli. Urob si pred domom chodník, zaplať ho a potom ťa skasírujeme aj my, že si taký drzý, že na ňom parkuješ.

Niekedy mám pocit, že by sme na hraniciach mali vymeniť tabule – namiesto Slovenská republika osadiť – Kocúrkovo …

Ako zdevastovať štát za dvadsať rokov … praktický návod – I.diel

18.07.2010

Niekomu by sa mohlo zdať, že zdevastovať štát za dvadsať rokov nie je žiadny problém, ale keď si ukážeme, čo všetko na to v praxi je potrebné, začne táto vec ukazovať našich politikov v jasnom svetle – niekto by povedal – trpia genialitou zločinu. V každom prípade, keď som sa nad všetkým zamyslel, napadlo ma, kto vlastne volí tieto pochybné elementy a [...]

Obyčajný ľudský osud … a pár múdrych slov

18.07.2010

Známy, volajme ho Dušan /lebo jeho meno vo vietnamčine je na polámanie jazyka i pera/, prišiel na Slovensko ešte za čias bývalého režimu. Najprv tu študoval, neskôr ako mnoho jeho krajanov aj zostal. Sedával často na lavičke pred domom, kde som býval ešte ako dieťa, fajčil a mlčky pozeral niekde do diaľky. Priviesť ho do rozhovoru bolo hotové umenie. Väčšina jeho [...]

Nezabudnuteľná …

17.07.2010

Prvý raz som ju stretol pred štrnástimi rokmi. Smutne stála na chodbe úradu, kde pracovala a snažila sa povedať, že som neprišiel vo vhodnej dobe na debatu. Nedal som sa odbiť, kým nesľúbila, že pôjdeme spolu aspoň na kávu. Úprimne povedané, už prvý pohľad do jej očí znamenal jedno – bol som stratený. Sedeli sme na káve a debatovali o zvláštnostiach sveta. Ako [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

computerman

Rýpem do všetkého, čo sa mi nepáči. Mám rád šport, kvalitnú hudbu, operu, komédie zo zlatej doby filmu, kde sa ešte nemuseli rehotať v pozadí, aby divák prišiel na to, že počul niečo "humorné". Mám rád Slovensko, len ma mrzí, že ho prznia kadejaké umeliny, ktoré sa často štylizujú do pozície celebrít. Môj pradedko by ich nazval odpad národa. Ako kedysi niekto povedal, tvária sa, ako keby im zo zadnej časti tela liezli konvalinky a nie to isté, čo všetkým.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 113
Celková čítanosť: 188255x
Priemerná čítanosť článkov: 1666x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy