Kde bolo, tam bolo … boli raz tri ovečky

8. júla 2010, computerman, Nezaradené

A prišiel k týmto ovečkám jedného dňa valach a hovorí : “ Ovečky milé, položím vám otázku a podľa toho, ako odpoviete, sa budete aj mať.“ Ovečky prikývli a valach sa pýta : “ Ktorá farba je najkrajšia ? “ Prvá ovečka povedala – červená – a valach ju hneď drbol valaškou, odral z kože a dal piecť na ražni. Druhá ovečka vystrašene hovorí – žltá – a valach aj ju hneď skántril. Tretia ovečka sa zamyslela a hovorí – „najkrajšia farba je modrá “ a valach sa na ňu usmial, i ju pohladil. Podvečer sa valach rozhodol, že nadojí mlieka a urobí syr. Ťahal ovečku, ťahal a nič. I ovečka riekla – „však ti bača povedal, že moje sestry sú na mliečko a ja na dožitie. Ja som si už svoje dala.“ I valach zaplakal nad biedou ducha svojho.

Nepripomína vám to niečo ? Mne veru hej, keď som dnes otvoril noviny a dočítal sa, že hlúpa ovečka môže viesť stádo namiesto barana, a nevadí, že je hlúpa, ak je správnej farby. Alebo má rada správnu farbu.

Na koho narážam, to zistíte ľahko – stačí si pozorne pozrieť naše spravodajstvo. Ale ako plynú dni, mám pocit, že o to slovenské stádo sa budú starať véééééééééľmi sprostí valasi – teda, ak nie ešte sprostejší. Len mi vŕta hlavou, z čoho budú žiť ?