Založ si blog

Šofér

Prvý raz som ho stretol skoro pred dvadsiatimi rokmi. Po brade mu „tieklo mlieko“, nad hornou perou sa začali črtať náznaky fúzikov. Bol mladý, optimista a veril, že ho čaká skvelá budúcnosť. Viezol ma domov a neustále hovoril o svojich plánoch. Bolo veľmi ťažké prerušiť riavu jeho slov a úprimného smiechu. Priznám sa, hoci som k nemu nastupoval so zlou náladou, vystupoval som pokojný a usmiaty.

O rok ma viezol na svadbu. Hoci som od neho očakával, že bude iba šoférom, časom som musel priznať, že bez neho by to nebolo ono. Ako počas každej svadby vyskočili drobné problémy s organizáciou, a hoci sa s tým pôvodne nerátalo, pomohol a všetko zvládol s tradičným úsmevom. Niekedy som mal pocit, že by sa smial aj vo chvíli, keď by pod ním vybuchol granát a odtrhol mu nohu. Všetko skončilo úspešne, odviezol nás aj na svadobnú cestu.

Život nebýva iba pekný a slnečný. Prídu aj škaredšie dni. Aj u mňa prišli, a tak jedného dňa ma viezol na konanie pred – rozvodový súd. Náladu som mal pod psa, práve sa rozbilo niečo, čomu som veril a dúfal, že to môže byť navždy. Pozrel na mňa, keď som vystupoval pred súdom z auta a usmial sa. Dodnes si pamätám, čo vtedy povedal – šéfe, na rozvod kašlite, nie ste prvý ani posledný. Nevyšlo, lepšie bude netrápiť sa. A pri odchode zatrúbil. Priznám sa, v prvej chvíli ma jeho slová skôr vytočili. Ja idem na pohreb svojich ilúzií a on to takto zľahčí. Nezľahčoval, len vedel nejakým  skrytým zmyslom, že potrebujem facku na prebratie.

Roky plynuli a jeho pravda sa potvrdila. A prišiel deň, keď som potreboval odviezť partnerku do pôrodnice. Čakali sme príchod synčeka, a keďže som sa riadil zásadou, že za volant má sadať človek, ktorý je v pohode, opäť bol u nás on. Nie sám, pozval som ho aj s manželkou a ich dcérou, aby neboli od seba odlúčení pri našom očakávaní. Celý týždeň bývali u nás a pomáhali mi. Keď som šiel nakúpiť, debatovali s partnerkou, počas večerov sme sedávali pri krbe a pozerali do praskajúcich plameňov. Keď prišla tá chvíľa, pokojne vstal, pomohol partnerke nastúpiť, veci uložil do kufra a vyrazili sme. Išiel rýchlo a bezpečne, prepletal sa pomedzi autá, pruhy a uličky. Všetko sme stihli, ako bolo treba. Voľba, že bude krstným otcom nášho prvorodeného, bola len logickým vyústením všetkých udalostí.

Dnes oslavuje svoje okrúhle narodeniny. Čo mám povedať pri spomienkach na minulosť ? Hádam len toľko – do ďalších rokov ti želáme, aby si stále bol rovnako šťastný, optimistický a darilo sa ti tak, ako doteraz. A – veľa šťastných kilometrov.

Ako zdevastovať štát za dvadsať rokov … praktický návod – I.diel

18.07.2010

Niekomu by sa mohlo zdať, že zdevastovať štát za dvadsať rokov nie je žiadny problém, ale keď si ukážeme, čo všetko na to v praxi je potrebné, začne táto vec ukazovať našich politikov v jasnom svetle – niekto by povedal – trpia genialitou zločinu. V každom prípade, keď som sa nad všetkým zamyslel, napadlo ma, kto vlastne volí tieto pochybné elementy a [...]

Obyčajný ľudský osud … a pár múdrych slov

18.07.2010

Známy, volajme ho Dušan /lebo jeho meno vo vietnamčine je na polámanie jazyka i pera/, prišiel na Slovensko ešte za čias bývalého režimu. Najprv tu študoval, neskôr ako mnoho jeho krajanov aj zostal. Sedával často na lavičke pred domom, kde som býval ešte ako dieťa, fajčil a mlčky pozeral niekde do diaľky. Priviesť ho do rozhovoru bolo hotové umenie. Väčšina jeho [...]

Nezabudnuteľná …

17.07.2010

Prvý raz som ju stretol pred štrnástimi rokmi. Smutne stála na chodbe úradu, kde pracovala a snažila sa povedať, že som neprišiel vo vhodnej dobe na debatu. Nedal som sa odbiť, kým nesľúbila, že pôjdeme spolu aspoň na kávu. Úprimne povedané, už prvý pohľad do jej očí znamenal jedno – bol som stratený. Sedeli sme na káve a debatovali o zvláštnostiach sveta. Ako [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

computerman

Rýpem do všetkého, čo sa mi nepáči. Mám rád šport, kvalitnú hudbu, operu, komédie zo zlatej doby filmu, kde sa ešte nemuseli rehotať v pozadí, aby divák prišiel na to, že počul niečo "humorné". Mám rád Slovensko, len ma mrzí, že ho prznia kadejaké umeliny, ktoré sa často štylizujú do pozície celebrít. Môj pradedko by ich nazval odpad národa. Ako kedysi niekto povedal, tvária sa, ako keby im zo zadnej časti tela liezli konvalinky a nie to isté, čo všetkým.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 113
Celková čítanosť: 187972x
Priemerná čítanosť článkov: 1663x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy