Založ si blog

Prichádza leto, dovolenky … v Tatrách asi o tom nevedia

Povedal som si, že pôjdem tento rok do Tatier. Síce si budem pripadať ako v horore, obzvlášť pri pohľade na zdevastované lesy, ktorých žalostný stav má na svedomí nielen veterný živel, ale aj ľudská ľahostajnosť, či už zo strany mocných, ako aj zásluhou amatérskeho prístupu ochranárov a ich kamikadze akcií. To však nič nemení na tom, že sú stále Tatry jedným z najobľúbenejších miest v mojom srdci, a stále tam ostalo veľa krásnych zákutí.

A tak som klepol do googla, dal vyhľadať všetky možnosti ubytovania, ktoré sú v Tatrách a čakal. Nuž, ubytovania je v Tatrách hodne. Je skutočne na výber všetko možné, ale hlavne drahé. Služby sa v Tatrách zredukovali výhradne na poskytnutie strechy nad hlavou, občas nejakých doplnkov ako biliard, masáže a podobne, ale nejaký kvalitný letný program – ten nemal nikto. Ak teda neberiem do úvahy predražené akvaparky v neďalekom okolí, ktoré dokážem pokojne nahradiť pár návštevami jazierok, ktoré poznám z minulých rokov. Nie sú ďaleko, sú zdarma a nemusím platiť za každé kýchnutie.

Takže, vybral som si niekoľko ponúk ubytovania a začal obvolávať hlavne penzióny, hotely vždy beriem ako poslednú možnosť. Vždy padla prvá otázka, koľko nás bude – traja. Chvíľka ticha a potom suché konštatovanie, že žiaľ, tak málo hostí je pre majiteľa / majiteľku nevýhodné, keby nás bolo viac, tak by sa dalo bez problémov. Ochota minimálna. Nedalo mi a opýtal som sa v niektorých prípadoch, kde je problém. No viete, odpovedala jedna pani, ste iba traja, čo keď náhodou príde väčšia skupina a nebudeme ju môcť vziať, lebo nám budú chýbať práve tie tri miesta. Od úžasu som skoro zabudol zavrieť ústa. Keby takáto odpoveď bola jedna, beriem, ale podobne argumentovali skoro všetci. A tak mi nedalo, a rýpol som si ja. Opýtal som sa, že keby som zohnal plnú kapacitu, alebo aspoň dve tretiny, aký program nám vedia ponúknuť. Odpoveď bola očakávaná – žiadny. Len ubytovanie, nejaké grilovanie a bodka. Také služby nerobia.

Zamyslel som sa. Niekto robí ubytovanie, ale iba vtedy, ak má plnú kapacitu, ktorej nevie nič ponúknuť. Teda okrem ubytovania a grilovačky. Služby navyše pokladajú za zbytočnosť. Stačí, ak zaplnia kapacitu penziónu, dostanú skoro dvadsať euro za osobu a noc, ráno pripravia raňajky – čiže jedno jedlo všetkým a sú spokojní.

Nedalo mi, a kontaktoval som aj niektoré zariadenia v Alpách. Tri osoby, z toho jedno dieťa ? Žiadny problém. Okamžite padla otázka, či budem mať záujem o detskú stravu, koľko má dieťa rokov, či mám záujem o sprievodný program, prípravu výletov do okolia, sprievodcu, bicyklovanie a podobne. Cena ? Necelých osemdesiat eur na noc pre tri osoby, vrátane celodennej stravy. Skoro som padol na zadok. Jediná podmienka byť aspoň sedem dní. Nebolo nad čím váhať. Tatry sú moja srdcovka, ale nie som hlupák, aby som nechal so sebou kývať. A robil marketing za neschopného podnikateľa, aby som mohol pokojne prežiť vlastnú dovolenku.

A mimochodom – slovenské Tatry bývajú pravidelne skoro prázdne a poľské naopak plné. Po poslednej skúsenosti sa už tomu vôbec nedivím. Ale zrejme práve o to niekomu ide. Vyprázdniť Tatry, aby tam mohla byť výhradne zbohatlícka luza, a vytvorila si oázu pokoja na spôsob niektorých zahraničných stredísk. Takže sa nedivme, ak jedného dňa stratia Tatry status nérodného parku.

Ako zdevastovať štát za dvadsať rokov … praktický návod – I.diel

18.07.2010

Niekomu by sa mohlo zdať, že zdevastovať štát za dvadsať rokov nie je žiadny problém, ale keď si ukážeme, čo všetko na to v praxi je potrebné, začne táto vec ukazovať našich politikov v jasnom svetle – niekto by povedal – trpia genialitou zločinu. V každom prípade, keď som sa nad všetkým zamyslel, napadlo ma, kto vlastne volí tieto pochybné elementy a [...]

Obyčajný ľudský osud … a pár múdrych slov

18.07.2010

Známy, volajme ho Dušan /lebo jeho meno vo vietnamčine je na polámanie jazyka i pera/, prišiel na Slovensko ešte za čias bývalého režimu. Najprv tu študoval, neskôr ako mnoho jeho krajanov aj zostal. Sedával často na lavičke pred domom, kde som býval ešte ako dieťa, fajčil a mlčky pozeral niekde do diaľky. Priviesť ho do rozhovoru bolo hotové umenie. Väčšina jeho [...]

Nezabudnuteľná …

17.07.2010

Prvý raz som ju stretol pred štrnástimi rokmi. Smutne stála na chodbe úradu, kde pracovala a snažila sa povedať, že som neprišiel vo vhodnej dobe na debatu. Nedal som sa odbiť, kým nesľúbila, že pôjdeme spolu aspoň na kávu. Úprimne povedané, už prvý pohľad do jej očí znamenal jedno – bol som stratený. Sedeli sme na káve a debatovali o zvláštnostiach sveta. Ako [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

computerman

Rýpem do všetkého, čo sa mi nepáči. Mám rád šport, kvalitnú hudbu, operu, komédie zo zlatej doby filmu, kde sa ešte nemuseli rehotať v pozadí, aby divák prišiel na to, že počul niečo "humorné". Mám rád Slovensko, len ma mrzí, že ho prznia kadejaké umeliny, ktoré sa často štylizujú do pozície celebrít. Môj pradedko by ich nazval odpad národa. Ako kedysi niekto povedal, tvária sa, ako keby im zo zadnej časti tela liezli konvalinky a nie to isté, čo všetkým.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 113
Celková čítanosť: 188228x
Priemerná čítanosť článkov: 1666x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy